Je winkelwagen is momenteel leeg
Beschikbaar in de winkel
SluitenEscape Tales: Kinderen van Wyrmwoods biedt een escape room ervaring in de vorm van een kaartspel. Een spel waarin je door te onderzoeken wordt meegesleept in een donker en mysterieus verhaal. In het verhaal kom je voor een aantal moeilijke keuzes te staan die invloed zullen hebben op het verhaal.
In Escape Tales: Kinderen van Wyrmwoods duiken de spelers in het donkere en kronkelende verhaal van een jongeman. Zijn lot wordt belaagd door de meest mysterieuze krachten en de tirannie van een boze man. Bereid je maar voor op een meeslepend verhaal vol plotwendingen en talloze verrassingen, verbazingwekkende verkenning en nieuwe puzzels. Geconfronteerd met zeer persoonlijke keuzes die het verhaal zullen beïnvloeden, stap je in een grimmige fantasiewereld waar weinig is wat het op het eerste gezicht lijkt.
Jouw naam is Gilbert en je woont in een klein dorpje ergens in een afgelegen hoek van de wereld. Het dorp is volledig omringd door een vijandelijke en dodelijke wildernis. De wildernis bestaat uit wyrmranken, een hybride plant, die buiten de relatieve veiligheid van de grenzen van het dorp veelvuldig voorkomt. De ranken komen op onverwachte momenten ergens in het dorp naar boven. Volgens de verhalen draaien mensen compleet door als ze de ranken ook maar even hebben aangeraakt. Voor zover je weet is dit ook jouw ouders overkomen. Op de dag dat je geboren werd, drongen de ranken jouw huis binnen en kon je familie ze niet meer ontwijken. Sinds die dag ben je altijd in het dorp aan het rondzwerven en continu op zoek naar werk.
Het enige lichtpuntje in jouw leven is Sevilia. Een meisje van ongeveer dezelfde leeftijd als jij. Voor je gevoel ben je al een eeuwigheid met haar samen. Sevilia is de dochter van burgemeester Helyot. Een burgemeester met zoveel aanzien zou nooit iets te maken willen hebben met een persoon zoals jij. Dus jij en Sevilia hebben besloten jullie relatie geheim te houden voor de buitenwereld. Vandaag begon als elke andere dag. Je stond vroeg op en kleedde je aan om Sevilia’s kamer uit te glippen, voordat haar vader je zou ontdekken.
Maar op het moment dat je klaar stond om te vertrekken, hield Sevilia je tegen. “Gilbert, er is iets wat je zou moeten weten”, zegt ze met een blik in haar ogen die je stil doet staan. “Je naam is naar voren gekomen in gesprekken van mijn vader. Hij is iets van plan. Iets geheims. Ik heb geen idee wat.”
“Wat!?”, roep je verbaasd uit. “Waarom zou hij het over mij hebben? Weet hij van ons af?” “Volgens mij niet”, zegt Sevilia terwijl zij langzaam met haar hoofd schudt. “Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat ik wel een manier weet waarop we meer te weten kunnen komen.” Ze pakt je hand en leidt je naar de kelderdeur. “Wat hij ook van plan is, het heeft iets te maken met deze plek. We hebben nog even wat tijd voordat hij weer terug is. Zullen we gaan kijken?” Je twijfelt, maar al snel besef je dat Sevilia gelijk heeft. Er is geen tijd te verliezen. Je loopt naar de deur en zoekt naar een manier om die open te krijgen.
Ben jij er klaar voor?